תגובות

  1. מכללות אל מול האוניברסיטאות

    הנושא השערורייתי הזה נידון בכל כך הרבה פנלים וכל כך הרבה שנים שבעיני הוא פשוט מזעזע, אני למדתי משפטים במכללה וסיימתי עם ממוצע של 85 והבחירה שלי ללמוד במכללה נבעה משיקול אחד בלבד והוא "הקרבה לביתי ולילדיי באם יזדקקו לי באופן מידי" אז לבוא ולהכפיש את שמי כי למדתי במקום זה או אחר זו התנהגות נלוזה בעיני. ורק להבהיר לכם כי קרובת משפחתי סיימה בקריית אונו עברה בנובמבר האחרון את מבחני הלשכה בציון של 88...................וכן היא יוצאת מכללה!
  2. מכללה VS אוניברסיטה

    לעניות דעתי אין הכרח שבמכללות רמה נמוכה מבאוניברסיטאות ואסביר: 1. מרבית המרצים משותפים לאוניברסיטאות ורמת החומר (סיליבוס) הינה אקוויוולנטית. 2. אין ספק שרף הכניסה נמוך יותר (שוק תחרותי - לרבות שכ"ל גבוה יותר) על כן נראה שקהל היעד שניגש לבחינות צפוי לקבל ציונים נמוכים - עם זאת בחינת הלשכה אינה משקפת חוכמה ולבטח אינה משקפת רמת משכל (זולת יוכולות שינון גבוהות). 3. דווקא היום ישנן מס' מכללות שעוברות את האונברסיטאות בפריפריה (ר' רייכמן מול אונ' חיפה וכיוצ"ב). 4. בשורה התחתונה מה שמוריד את אחוזי הנבחנים הינו נבחנים חוזרים (כאלו שנכשלו) שהן באונ' והן במכללות סיכוייהם (סטטיסטית) נמוכים יותר. 5. אני סבור שיש להעלות את רף הבחינות ואיני חושב שזה עומד בקנה אחד עם רמה ירודה של מוסד אקדמאי כזה או אחר - זה שינון החומר כאמור צ- ותו לא!
  3. רמתן של נמכללות

    במכללות מלמדים מרצים המלמדים אף באוניברסיטאות. אין הבדל ברמת הלימודים האקדמית. ההבדל נעוץ בלומדים.
  4. ממוצע בוגרי האונ' גם כן נמוך. המבחן נבזי לשניהם

    זהו מבחן שאינו דומה לשום מבחן מכל בחינה שהיא. לכן גם בוגרי האוניברס' עברו אותו בממוצע נמוך מאד. בלי כל קשר לכך רמת המכללות נמוכה כי הן מקבלות מלכתחילה בעלי יכולת נמוכה, ומשקיעים בהם מעט משיקולים כלכליים. לצד תלמידים בעלי רמה נמוכה מתקבלים גם בעלי תארים שהינם בעלי משפחות שצריכים לפרנס את משפחותיהם ופשוט אין להם כנראה זמן להשקיע כמו הסטודנטים באונ'
  5. רמת המכללות

    התוכן הלימודי, המרצים והידע המוקנה הינו זהה במידה רבה מאוד אם לא לחלוטין. רמתם של הסטדנטים כפי הנראה נמוכה יחסית לסטודנטים הלומדים באוניברסיטאות. אין להצר על כך. יש לשמוח שאנו חיים בחברה שפותחת את שערי הלימוד לכולם. ובסופו של דבר מתקיימת ברירה טבעית.
  6. כן

    כן
  1. «
  2. 1
  3. 2
  4. 3
  5. 4
  6. 5
  7. 6